2012年11月23日金曜日

I was invited a Polish family.

On the last weekend, I visited a Polish family.

He, who invited me, is the one of the participants for Japanese class and he is a very nice guy.

As I wrote on the last article, we spared most of the time for learning Polish, but of course we did something different.


先週末に、ポーランド人の家を訪問してきました。

僕を招待してくれた彼は、日本語教室の生徒の一人なんですが、とても素敵な青年です。

前の記事に書いた通り、僕たちは殆どの時間をポーランド語の勉強に費やした訳ですが、もちろん他のこともしました。


Another main activity was watching anime.

There is a website which we can watch anime in Japanese voice and Polish subtitle. He told me he loves Japanese anime and usually watch some of them.

He chose some programs and we watched. In fact, I'm not so familiar to most of Japanese anime, but they were quite interesting. Sometimes I couldn't help laughing and sometimes I was so moved.

Watching them, I paid attention to even in details. Actually the move of characters or the description of scenery, or something others, were so intricate and of high quality that I strongly felt that those were the very works of Japanese anime.


他には主に、アニメを見ました。
日本のアニメをポーランド語の字幕で見れるサイトがあって、彼はいつもそれらを見ているようです。

彼が幾つか番組を選んでくれて、一緒に見ました。正直な話、僕はアニメや漫画には全くといって疎いのですが、知識等を抜きにして、抜群に楽しめました。笑いが止まらないシーンもあれば、感動する場面もありました。

アニメを見ながら、僕は映像の細部まで気を配っていましたが、キャラクターの動きや風景の描写、コマ送り等がとても細かく、質が高いので、みてて「ああ、これが日本のアニメだ…」と感動しました(ぶっちゃけ、コマ送り等の技術に関してはただの素人なので、見る目はないのですが)。


What is more, his family prepared some wonderfully delicious foods and I ate. Actually, I absolutely recommend you to eat Polish food in your time!! That's very delicious, and suits Japanese favor. As there are foods and nostalgia "the taste of my mom" in Japan, there are some kind of similar things when I eat Polish handmade cuisines.

更に、彼の家族がとても素敵で美味しい料理を用意してくれました。実際のところ、ポーランド料理はおススメです。人生で一度は食べてみて下さい。おいしくって、日本人の舌に合うんです。日本に「お袋の味」があるように、ポーランドの料理を食べると、何かそれと同じものを思い出します。それくらいに、ポーランド料理、特に自家製料理はおいしいです。


Spending much time in his house, I was so satisfied and will visit some more times to learn Polish from now on. I'm very grad that he told me to stay at his time when I come in this house next time. I'm really moved and appreciate it.

まとまった時間を彼の家で過ごせて、とても満足でしたし、これからも何度か訪れようと思います。そして、なんといっても一番嬉しかったのは、彼が「今度来る時は泊まっていっていいよ」と言ってくれたことです。本当に感動して、感謝しています。

0 件のコメント:

コメントを投稿